Thursday, October 7, 2010

kurus

xde selera nk mkn. mana menghilang pun xtau la. boleh kurus mcm ni. suka sgt la klu dpt kurus mcm zaman kegemilangan aku dulu. zaman kegemilangan??? ada ke??? tak de pun. suka-suka je ckp.

cantik dan kurus mcm adik-beradik. sgt subjective. semua org bebas menilai mereka. bercakap pasal aku, ada yg kata dh ok mcm ni. xyah nk diet. ada jgk yg kata; gemok la,kena diet sikit.

aku sendiri, rasa diri gemok skrg ni. plus aku tak tinggi sgt. bkn obses pada kurus, tp utk kesihatan. bila berat naik, mcm penat nk bawak badan, rasa kemalasan. penyakit lain pun boleh tumpang sekaki. bila pakai baju terasa mcm buah nangka je, petanda la tu. xsexy ok. bahaya tu...

beli baju baru? mmg xkn beli baju baru klu sbb baju lama xmuat. lebih mahal. hahaha...xla, gurau je. betul, mesti kita akan beli size lebih besar. nanti aku tak sedar diri. yela, xmuat beli baru, xmuat beli baru. lebih besar besar besar besar punya. boleh bukak butik mcm tu. semua size ada.

apa susah, slimming centre kan banyak. mcm cendawan tumbuhnya. wanita metropolitan obses dgn kecantikan. klu tak, masakan tempat ni boleh survive. tak kisah habiskan ribuan ringgit utk cantik. tguk advertisement dorg ni mmg gila. dari XXL boleh jd XS. bayangkan...ehhh...xyah bayangkn. fikirkan berapa duit yg dh terbang, kesengsaraan, tekanan yg meraka hadapi.

kan lebih elok mengamalkn gaya hidup yg sihat. duit pun tak melayang. mencegah lebih baik.

sekadar mengingatkan diri sendiri. aku skrg tgh mencegah sambil merawat.

No comments: